Tilde Lund Nielsen
Som studerende på bacheloren i Europæisk Etnologi interesserer Tilde sig for menneskers livsstil og levevilkår – og i særdeleshed for omgivelserne og byrummets indflydelse på disse. Netop sammenhængen mellem livskvalitet og det byggede – såvel som det sociale – miljø i lokalområder har været omdrejningspunkt for hendes afsluttende bachelorprojekts afdækning af, hvad lokalområdets omgivelser betyder for realiseringen af ‘det gode liv’.
Hos Smith Innovation beskæftiger Tilde sig med den eksterne kommunikation og formidlingen af projekter, blandt andet initiativet Innovation til marked, som Smith er fagligt sekretariat for. Hendes arbejde med at sætte ord og billeder på udviklingen af projekter, som Smith rådgiver, administrerer og evaluerer, koncentrerer sig om at synliggøre vindingerne ved at byde de innovative initiativer velkommen.
Fra sit studie har hun tilegnet sig kompetencer indenfor målrettet formidling af kulturelle fænomener. Det etnologiske perspektiv gør hende i stand til at betragte sammenhænge mellem mikro- og makroniveauer, og danne overblik over store processers indflydelse på den lille skala og i hverdagslivet.