Find vej i funding-junglen
Fondsbevillinger, crowd-funding kampagner, investorer, kapitalfonde, Business Angles. Mulighederne er mange, hvis man som iværksætter søger penge til et udviklingsprojekt. Men hvad skal man vælge, og hvad skal man være opmærksom på i processen?
Mie Wittenburg, specialkonsulent og funding-ekspert i Smith, giver i Jyllands-Postens iværksætter tillæg fra den 10. september gode råd til, hvordan man finder vej rundt i funding-junglen, og hvad man skal være særlig opmærksom på for at komme hele vejen i mål.
"Rigtig mange gode ideer er endt i skuffen, fordi ophavnskvinden eller -manden er bange for, at nogen skal stjæle deres idé. Brain picking er selvfølgelig en reel risiko, men chancen for at give den gode idé luft under vingerne bliver kun større af, at man søger input, råd og sparring hos relevante parter. Dette er også en måde at skabe ambassadører for produktet og dermed være med til at modne markedet, allerede inden produktet sættes i salg".
Læs også publikationerne:
Fra idé til kapital - en guide til udviklingsprojekters overgang til markedet
Effekten af Innovationsradar - erfaringer og læringer om funding af udviklingsprojekter i byggeriet
Innovation i vækstlaget - analyse af innovationsaktiviteter og potentialer i byggeriets smv'er