News

Projektleder med styr på ’alt det administrative' til Smith Innovation

Date
16.05.2024
Er du glad for at sikre struktur og fremdrift i udviklingsprojekter med mange parter og et stort mulighedsrum? Og har du lyst til at skabe overblik og sammenhæng mellem stort og små i en travl hverdag hos en mindre virksomhed?

I Smith Innovation arbejder vi for den planetære omstilling af byggeriet og vores byer.  Vi har kun én planet at bygge på, selvom vi lige nu . Vores opgaver vokser, og vi har brug for hjælp til at holde styr på både de indre og ydre linjer. Derfor søger vi byens skarpeste administrative projektleder med  sans for strukturog smil på læben. 

Motiverer det dig at administrere komplekse projekter med mange fagligheder involveret? Drømmer du om at arbejde med radikal omstilling og innovation for en konsulentvirksomhed med højt til loftet og begge ben plantet solidt i det byggede miljø? Er du interesseret i de tekniske, organisatoriske og økonomiske udfordringer, der knytter sig til at realisere den grønne omstilling i vores byer og i byggeriet? Og er du i stand til at skabe strømlinede processer, så der bliver ro omkring de formelle og administrative rammer i ofte komplekse udviklingsprojekter, der gør den enkelte i stand til at byde ind med deres ekspertise? Så har vi jobbet til dig.

Vi har en kombination af danske og internationale projekter, og du skal derfor være tryg i dialog og projektsupport på både dansk og engelsk. Projekterne spænder bredt - fra dagsordner som cirkulær økonomi, biobaseret omstilling, reduktion af klimaaftryk til nye inddragende samarbejdsformer. Stillingen giver unik mulighed for at lære en mindre virksomhed at kende samt opbygge et kendskab til de førende udviklingsaktører indenfor det byggede miljø herunder både filantropiske fonde og foreninger, udviklingsorienterede bygherrer og det grønne innovationslag af både nye og etablerede virksomheder.

 

Forventede arbejdsopgaver:

  • Administration af EU-støttede udviklingsprojekter og andre projekter, hvor Smith administrerer en bevilling på vegne af en større og ofte international aktørkreds 
  • Udgøre det administrative bindeled mellem bevillingsgiver og samarbejdspartnere både formelt og socialt
  • Understøtte løbende overblik over fremdrift og ressourceforbrug både mhp. fakturering og fremadrettet ressourcedisponering 
  • Sikre at formalia er i orden i overensstemmelse med kontrakter 
  • Være kontaktpunkt til vores leverandører (it-support, udlejer)
  • Hjælpe med udformning og vedligeholdelse af kontrakter både overfor kunder, ansatte og leverandører
  • Mødeplanlægning og -opfølgning herunder kalenderoverblik og referater

 

Det er vigtigt for os at du:

  • har minimum 3 års erfaring
  • er struktureret og omhyggelig og samtidig har forståelse for at projekter og mennesker er forskellige
  • er vant til at tage et selvstændigt ansvar for dine opgaver og selv er proaktiv med at komme med forslag til forbedringer af processer osv. 
  • er tryg i samarbejde på tværs af landegrænser og aktører med forskellige baggrunde.
  • evner at sætte ting i system og samtidig opbygge en uformel atmosfære med fokus på fælles mål og fremdrift.
  • forstår at sætte dig ind i detaljer og kan holde styr på kontrakter og de formelle retningslinjer hos vores ”kunder” (eksempelvis fonde og EU-aktører)
  • Ikke er ked af at give en hjælpende hånd med også på at få det praktiske til at fungere på kontoret (sammen med os andre).
  • har demonstreret evner til at understøtte en organisation, som vores, der er kendetegnet ved at være en mindre projektorganisation, som er formålsdrevet med høje krav til kvalitet og fleksibilitet i opgaveløsningen.

Vi forventer ikke, at du har erfaring inden for det byggede miljø, og vi er åbne overfor din uddannelsesmæssige baggrund. Til gengæld er det vigtigt, at du også på lang sigt vil trives i at udgøre den administrative rygrad hos os og i projekterne.

 

Det praktiske

Der er tale om en fuldtidsstilling med base i København, men ønsker du en kortere arbejdsuge med en ugentlig fridag, finder vi også ud af det. Vi har brug for dig senest 1. september 2024 og afholder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt sende til jobs@smithinnovation.dk.

Vil du vide mere om jobbet eller om os, så se www.smithinnovation.dk, og læs mere om hvad vi tænker i vores blogindlæg, eller kontakt Simone Kongsbak på sbk@smithinnovation.dk

I Smith lever vi for, og af, at skabe langsigtet udvikling i det byggede miljø. Vi kombinerer viden om økonomi, innovation og organisation med kendskab til hele byggeriets værdikæde. For os at se er byggeriets altoverskyggende udfordring at sikre respekten for de planetære grænser. Det kræver løsninger udviklet på tværs af branchens nuværende fag- og vidensgrænser. Vi tror ikke på, at man kan skabe fremtidens løsninger på fortidens præmisser. 

Som arbejdsplads prøver vi i en travl hverdag at kombinere analyse og den skæve vinkel med fremdrift og resultater. Og vi insisterer på, at det både skal være sjovt og stimulerende at arbejde – og holde fri. Smith blev startet primo 2009 og består i dag af et team på 6 fastansatte personer.